Dinsdag 25 april - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Raymond - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 april - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Raymond - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 april

Blijf op de hoogte en volg Raymond

25 April 2017 | Indonesië, Candidasa

Onze eerste trip :)
Vandaag vroeg uit de veren, jaja het wekkertje ging al om 7 uur. Alles bij elkaar zoeken, zonnebrand op, muggenbende op, aankleden, ontbijten en......Daar is Donald al. We gaan naar een ceremonie in Bugbug, een reinigende ceremonie op het zwarte strand. Dus hup in de auto, kids nog nadenkend over wat is een ceremonie, rijden maar en sarong om. Wat een boel indrukken voor de kinderen en voor ons. Zoveel mensen​, brommers auto's en vrachtwagens vol. Bijna iedereen in het wit en geel. Achter de lange stoet aan maar Hati Hati, voor al dat verkeer. Na een wandeling van tien minuten uren kwamen we op het strand, al was de mening van de kinderen anders. Strand is geel en niet zwart, er Staan geen bomen struiken en vervoersmiddelen op een strand. Ze hebben gelijk maar die bomen gaven ons wel schaduw in de twee uur durende ceremonie. Bailey zat van teen tot kruin onder het zwarte zand....Was dat erg nee hoor maar wel als je beweegt en schuurt het. Harvey vind het maar niks de drukte van alle mensen. Die ging liever voor de muziek en de boten. Ryan die snapte er maar niks van zwart zand, al die mensen, de ceremonie is een stuk van ons vandaan we zien het niet, ja het bidden kon hij maar dat was niet het bidden bij ons in de kerk dus ja wat moet ik nou. Dan nog maar niet te spreken over al die mensen die op de foto willen of een hand willen..Dat hoefde toch echt niet. Daarna even een plaspauze bij Donald zijn schoonouders, nog meer gezelligheid en foto's. Voor ons als normaal voor de kids wel erg wennen. Nog in Candidasa heerlijk lunchen bij een luxe restaurant. Nog meer foto's, de beste vriendin van de overleden vrouw van Donald werkte daar. Herinneringen ophalen, foto's zien maken. Ik heb een nieuwe vriendin erbij. Zien we onze vriend Tista daar ook, was ook te lunchen met toeristen. Nog meer gezelligheid en foto's, niet veel later kwam Tirta en je raad het al....Nog meer foto's. Veel gelachen, de kids zijn erg geliefd ondanks hun nukken. Harvey die ineens continue op de foto wilt....Vanmorgen nog bij elke foto nee en nu..:) . Niet weg te slaan bij de camera. Als klap op de vuurpijl wilde Donald ons terug brengen met de motor... Uhm u zegt wat.....En dan gelukkig op de veilige manier 1 voor 1 IPV met het hele gezin.....Tirta had de auto nodig dus ja we konden ook lopen, maar die hitte en lange wandeling voor de kids. Nou doe maar niet. Dus hop Linda op de motor, Ray bleef bij de kids. Ik werd terug gebracht naar ons resort. De zenuwen door mijn lijf en denk een broek vol. Ik vind het doodeng op die dingen en dan de kids nog. Vooral een Harvey die overal bang voor is. Daar sta je dan met knikkende knieën te wachten op je kids​. Ja hoor daar komt nummer 1 Harvey, big smile van oor tot oor en in alle staten. Een kwartier terug wilde hij wel maar zachtjes hoor. Nu vol verhalen , nog een keer Donald, nog een meer mama, mamma hij ging er hard, ik was de eerste, dat is gaaf mama. Gevolgd door nummer 2 Ryan, staand voorop bij Kadek, big smile en alleen maar gaaf gaaf gaaf. Dan nummer 3 Hailey, big smile, was leuk hoor mama, maar ik wil een roze, die wil ik, mag ik nog een keer, maar wel die roze mama.Tuurlijk schat. Wachten op Ray en nog even een frisse duik in het zwembad, al het zwarte zand is weg en we zijn schoon.waar Harvey mij versteld deed staan..Hij wilde leren zwemmen van mij , nou dat is zo ongeveer gelukt. Hij kan met zijn bandjes om trappelen, drijven, wil steeds het diepe in, kan watertrappelen, drijft zelf en gaat zelf trappelen naar het diepe in zijn eentje.je zwemt er naast maar mag niks doen. Wat een kanjer hij is niet meer bang maar vind het leuk. Gevolgd door Hailey want ja als de een het kan kan de ander het ook. Wat een toppers heb ik. Morgen weer mama, ja morgen weer schat Lekker eten en bellen met opa, zelfs Mudanis nog even. Nu de twins op bed en buiten genieten van elkaar.